Η Αρχή της Παράδοσης



Κάποτε, στη διάρκεια μιας συνέλευσης, ο εικοστός όγδοος πατριάρχης Μποντιντχάρμα δοκίμαζε τους μαθητές του για να δει αν είχαν φτάσει ή όχι στην πραγμάτωση.
΄Ενας μαθητής ονόματι Ντάο Φο είπε:

"Κατά την άποψή μου, δε χρειάζεται να βασιζόμαστε στις βουδιστικές γραφές. Πρέπει να τις χρησιμοποιούμε μόνο ως οδηγό για να εισέλθουμε στην ατραπό του Βούδα".

΄Οταν το άκουσε αυτό ο Μποντιντχάρμα παρατήρησε:

"΄Αγγιξες το δέρμα μου".

Τότε μια μοναχή είπε:

"΄Οσο για μενα, θέλω να φτάσω στην Αγνή Χώρα του Βούδα Αμιτάμπχα μια για πάντα".

"΄Αγγιξες τη σάρκα μου", είπε ο πατριάρχης.

΄Υστερα, σηκώθηκε ο Ντάο Γου, ο οποίος είπε:

"Στην πραγματικότητα, τα τέσσερα βασικά στοιχεία - γη, νερό, πυρ και αέρας - δεν είναι τίποτα, επειδή η αληθινή φύση όλων των ντχάρμα είναι κενή. Τα πέντε εξαρτώμενα στοιχεία ύπαρξης - μορφή, αίσθημα, αντίληψη, θέληση και συνείδηση (σκαντχά) - είναι απατηλά. Από όσο μπορώ να καταλάβω, δεν υπάρχει καμμία αρχή ή δοξασία".

"΄Αγγιξες τα οστά μου", είπε ο πατριάρχης.

Τελευταίος ήταν ο Χουέι Κε. Αυτός προχώρησε και γονάτισε μπροστά στον πατριάρχη, παραμένοντας ακίνητος, μέχρις ότου ο Μποντιντχάρμα είπε:

"Εσύ άγγιξες το μεδούλι μου".


Σχόλιο: Σύμφωνα με τον θρύλο, μια μέρα, όταν ο Βούδας δίδασκε στο Πάρκο των ΄Ορνεων, ανέβηκε στην έδρα του, έσκυψε, έκοψε ένα λουλούδι και το έδειξε στους συγκεντρωμένους. Κανένας δεν κατανόησε το νόημα της κίνησής του εκτός από τον Μαχακασιάπα, ο οποίος ανταποκρίθηκε με ένα χαμόγελο.

Τότε ο Βούδας είπε: "΄Εχω τον Ντχαρμικό Οφθαλμό της σωστής δοξασίας και τον θαυμαστό νου του Νιρβάνα. Η Αληθινή Μορφή είναι στην πραγματικότητα Κενότητα και η αδιόρατη Ντχαρμική Πύλη. ΄Ολα αυτά τα μεταβιβάζω στον Μαχακασιάπα".

Αυτή θεωρείται ότι υπήρξε και η αρχή της παράδοσης του Τσαν.

Δημοφιλή Άρθρα

Ο Μάγος του Στρόβολου

Ενθεογενή

Τρεις Θέσεις Σκέψης

ΦΡΑΚΤΑΛ: Η Γεωμετρία του Χάους και οι Φιλοσοφικές της προεκτάσεις

Οι Διδασκαλίες του Δον Χουάν

Χερουβείμ